jennie jennie jennie

här ekar det minnsan**! nu under sommarn så kommer det nog bara trilla in ett och annat blogginlägg lite då och då. jag pallar nämligen inte att sitta inne i det här underbara vädret! =) på sista tiden så har jag hunnit med en hel massa!

* jobbat
* vart ner på 60/70
* kollat när haapa och jacket tog studenten
* jobbat, jobbat och åter igen jobbat
* fått en ny bike
* jobbat
* sooooolat
* jobbat, jobbat
* SHOPPAT :D

på ett ungefär.. som ni kanske förstår så har jag jobbat en hel jädrans massa (5 helger i rad + i veckorna) så jag har helt enkelt inte hunnit med att vara så soc varken i bloggen eller for real. men nu är jag ledig fram tills på måndag och det ska firas med kalas på midsommar kan jag lova! :D

nu ska jag ta och ringa haapi och dra med honom ut och gå! hörs då! puuuuuuuuuuuuuuss


**Minsann, var ursprungligen en förkortning av uttrycket "min sanna själ", eller ibland "min sanna gud", dvs en pant på att det man sagt var helt sanningsenligt i likhet med tro och heder. Att använda minsann ansågs därför ibland vara ett missbruk av andra budet i tio Guds bud och lika illa som att säja jisses, eller liknande.

Idag används minsann mer som ett förstärkningsord eller en interjektion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0