hönapöna

Glömde att berätta en hemsk sak igår!

Varannan tisdag så kommer det en gubbe till jobbet och säljer ägg till mig och Fia. Igår kom jag på att jag inte hade sett honom på ett bra tag så jag frågade vart han var. Fia svarar helt iskallt "Nä, han kommer inte mer för han har gjort chicken bits av alla sina hönor". Helt chockad blev jag. Idag så grubblade jag lite på det och kom på hur hemskt det är att vara höna egentligen. Först så pumpar dom ut alla ägg som hönorna har, sen när dom inte kan ge fler ägg så har dom ihjäl dom och skaffar nya hönor. Man kan nästan jämföra det med dagens horor. Förutom att hönorna inte har valt att bli hönor!
Bilden har inte så mycket med texten att göra. Förutom att Maria äter en jävla massa ägg till och med på kebaben. Shame on you pullis!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sitter och skrattar åt dig nu Jennie;) Sådanan där saker som om hönan kom du på när vi var små också. Du är så rolig ibland! Haha.



Svar: Allt är bara bra med mig. är allt bra med dig?:)



Startfältet i Sandviken kommer bestå av: Andra Generationen + Dogge, Andreas Johnsonm,

Anna Maria Espinosa, Erik Saade, Hanna Lindblad,

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän, Highlights & MiSt och slutligen pauline.

2010-02-10 @ 18:00:56
URL: http://modig77.blogg.se/
Postat av: Maria

HAHAHHAHAHHAHAHA stackars höna men tack för äggen ;) haha

2010-02-15 @ 12:06:36
URL: http://mxmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0