grundlurad

Nu ska jag ta och försöka skriva ur lite av den ilska som jag har gått runt och burit på idag.
En halvtimme innan jag skulle börja jobba idag så ringer det på dörren. Jag trodde såklart att det var någon ur Niklas familj eller liknande. När jag sedan öppnar dörren så står det två juggar i 23års åldern utanför och ler som om dom var med i någon jävla modellcasting. Dom presenterar sig inte eller någonting utan klampar bara in och frågar vad jag ringer med. Förvirrad och stressad så svarar jag halebop. Sen går fem super snabba minuter och jag fattar ingenting för jag får inte en chans att ens öppna munnen. Jag försöker på ett vänligt sätt att att avvisa dom och då svarar dom att "Ja vi ska inte störa mer. Här ska du få några papper så du kan fundera över vårt kanonerbjudande i lugn och ro. Svara bara inom 2 veckor om du är intresserad. Skriv bara under här och här och ha en bra dag!". Fine tänkte jag som bara ville bli av med dom. Papperna kan jag ju ändå riva sönder, jag behöver inte fundera på någonting. Så jag skrev under och dom drog. När jag sedan får en kopia av pappren så ser jag att jag har tecknat ett 24 månaders abonnemang med tele2 snackis. Jag blir så jävla förbannad! Det var fan inte "hör av dig om 2 veckor om du är intresserad" utan "ångrar du att du bundit dig till tele2 så hör av dig". Jävla cpidioter. Okej att det kanske var jävligt blåögt av mig att inte tänka ett steg längre. Men samtidigt så var jag både trött efter skolan och stressad till jobbet. Det är EN sak om dom står på stan och flyger på en eller om dom ringer så att man bara kan lägga på luren. Men när två killar i 23-24 års åldern stampar in i hallen och snackar ner mig totalt, då känner jag mig jävligt lost. Jag har redan svårt att säga nej och att vara otrevlig är jag riktigt värdelös på. Jag har aldrig förr känt mig så jävla lurad och övertrampad. Så nu sitter jag här med ett abonnemang som jag inte vet ett skit om, förutom att jag måste gå ur det inom 2 veckor för att inte vara fast i 24 veckor. Jag som älskar halebop. Jävla fan.
Jag blev ledsen på ögat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0