long time no see

har haft fullt upp sen sist jag skrev och jag kan lova att jag har hunnit med ett och annat!
julafton började med att både jag och niklas sov över. vaknade med ett ryck och såg på klockan att vi skulle vara hos pappa om 30 min. efter att vi vart till pappsen, fått paket och käkat julmacka så åkte jag hem till mamma och niklas åkte hem till sina föräldrar. stannade hemma hos mamma tills på eftermiddan då det bar av till mormor och morfar. efter att ha firat där och fått galet mycket julklappar (jag måste ha vart förjäkla snäll iår) så kom niklas och hämtade mig. vi åkte då hem till hans föräldrar och firade (och jag fick ännu mer paket :D) hihi. vi stannade där över natten och hade en mysig juldagsmorgon dagen efter med hans familj :)
mellandagarna gick ruskigt fort och det mesta jag och niklas gjorde var att åka runt till olika släktingar och äta julmat, inte illa det eller!
juldagen började hos niklas moster med god mat. när vi kom hem hann jag inte mer än in i duschen innan niklas första kompis knallade in i hallen. kvällen fortsatte sedan i suparanda och avslutades på kharma.
dagen efteråt bar det av ut till hofors för julmat hos min farmor. möms.

NYÅR. haha. jaaa, vad säger man? efter en minst sagt hektisk dag med X antal bud om vart vi skulle vara och flera turer fram och tillbaka till valbo så slutade det med att vi inte hann laga någon nyårsmiddag. väldigt tråkigt, men ganska mysigt för vi istället så fick vi en hel restaurang för oss själva på malaysia :) haha.
när vi kom hem så var jag helt död. jag brydde mig inte om att jag in i minsta detalj planerat min nyårsoutfit, glitterspray, nagellack, solning mm. istället så hoppade jag ner i min flanellpyjamas och halvsov medans niklas drog iväg och köpte godis, naturgodis, chips, ostkrokar och läsk. när han kom hem så hämtade vi täcket och det dröjde inte länge innan båda två mer eller mindre sov. sen blev det andra bullar! halv elva ringde niklas syster och förklarade vilka korkskallar vi var som tänkte skita i allt och sova bort nyår. det fick inte ske så tio över elva stod hon utanför porten, beredd att köra upp oss till k-berget.
vi åkte skoter upp till toppen på kungsberget och skålade in det nya året i pommac tillsammans med niklas syster, hennes sambo och tre till. smällarna vägrade att smälla, vi såg inte så mycket fyverkerier för grantopparna var ivägen och tutorna räckte inte till alla. trotts att det här nog var mitt mest misslyckade nyår och mest spontana så var det ändå världens bästa! att få åka skoter mitt i natten under snökanonerna och se hur snön yrde som vattenfall efter sidorna, att få stå i niklas underställ i en overall med storlek XL för att det inte fanns någon mindre på toppen av ett svagt upplyst berg, att få pussa på mitt frusna hjärta när klockan slog tolv och känna att jag är den lyckligaste i världen, att få vara med den som betyder allra mest utan någon stress eller alkohol. det var så undebart bra alltihop och jag kände verkligen att jag var på rätt plats. det var en nyårsaftons kväll som blir svår att toppa. jag är så glad för att jag har världens bästa pojkvän! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0