MIN ÅSIKT

Åh vad irriterad jag blir. Irriterad på folk som är så insjunkna och inåtvända i det som känns "tryggt och säkert" så dom slår ut taggar som jävla igelkottar när det händer något nytt. Jag syftar såklart på gårdagens val. Moderaterna har suttit vid makten i fyra år och tacka gudarna för att dem kom till makten inför finanskrisen. Skulle Mona Sahlin ha suttit vid makten under finanskrisen så skulle iallfall jag ha blivit orolig. Och att sedan alla politiker hugger emot SD, jävligt onördigt. För det första; även om SD hade fått lika mycket media tid som de övriga partierna så hade dem ALDRIG kunnat ta över makten och fått egenom beslutet på att stoppa invandrarpolitiken med 90%. Det enda som kunde ha skett, och som nu hände var att de övriga politikerna kunde få upp ögonen och se mer till invandrarfrågorna också än bara skola, äldreomsorg och jobb. Man klagar på att man inte har tillräckligt med resurser till skolan, man har inte råd att hjälpa alla äldre människor och det saknas pengar inom sjukvården. Tacka fan för det när ni istället ger våra skattepengar i bidrag till invandrare! Sveriges befolkning verkar tro att vi är "Gudar" mot dessa invandrare som så öppenhjärtigt låter dem komma och bo här. Men hallå, wakeup call! Långt ifrån alla invandrare vill vara här. Många har blivit hitskickade från sina egna länder. Min förra chef (som själv är invandrare) till exempel var så förbannad på staten som tar emot så mycket invandrare. Han hade inte haft något val än att flytta ifrån sitt hemland. Detta berodde på att regeringen i hans eget land vet att Sverige tar emot mycket flyktingar, därför skickade dem hit honom, hans familj och massa andra från hans land för att dem ska bo här tills det är lite lugnare i deras hemland. Han ville aldrig åka hit. Nu tror svenska folket att vi har fått in ett parti i rikstagen som vill sparka ut alla med svart hår ur landet, men så är det inte. Jag tycker att det är jätte bra att dem har fått en plats i riksdagen. Nu kan dom få upp ögonen på politikerna och få dem att inse att det här samhället inte funkar som det är nu. För svart på vitt - det är folk från andra länder som utför den mesta brottsligheten i det här landet. Folk som tvingas hit och sedan sätts på gatan utan varken pengar, mat eller socialt umgänge. Har dem tur så kan dem få socialt bidrag från staten (våra skattepengar) så då slipper dem råna folk för att ha råd att köpa mat. Vi i Sverige tar in fler flyktingar än något annat europeiskt land, och det är mer än vad vi klarar av. Jag menar absolut inte att vi ska stänga dom ute helt eller att vi ens ska halvera invandringspolitiken. Det jag menar är att vi måste se över flyktingfrågan och hur vi ska kunna hjälpa dem på bästa sätt, för jag tror att det finns en bättre lösning än den vi har nu.
Själv så röstade jag på folkpartiet. Jag tycker att dem har bra åsikter och är lite av ett mittimellanparti. Hade socialdemokraterna kommit med bättre politik och med en annan partiledare så hade jag antagligen röstat på dem. Jag tycker att det finns mycket i moderaternas politik som inte stämmer med mina åsikter men jag har ändå mer förtroende för dem än för S. Jag vet att man inte ska rösta efter partiledare men jag tål verkligen inte Mona Sahlin. Jag skulle aldrig kunna leva i ett land som styrdes utav henne. Nu blev det här ett långt inlägg med mycket åsikter.. Jag avslutar det med en liten video signerad Mona Sahlin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast Mona Sahlin hade ju inte suttit vid makten om sossarna vann valet sist. Det hade Göran Persson gjort. Riktigt risigt att tro att Sverige klarat sig genom en finanskris pga Moderaternas politik.. Det de gjort är att sälja ut vårat trygghetssystem, vilket ger klirr i kassan de första åren. Till och med USA har förstått att man måste sträva efter solidaritet. Men vi går mer och mer åt höger. Det är fel väg att gå.



Frågan man kan ställa sig är ju: Spelar det någon roll om vi har 1000 kronor mer i plånboken när ens föräldrar får undermålig äldreomsorg, när våra barn får sämre och sämre villkor i skolan, eller de med mindre pengar får vänta längre tid på den vård de förtjänar. I slutändan är vi alla människor på samma planet. Jag hoppas att vi inte glömt bort det i allt egoistiskt tänk. I övrigt håller jag med dig om SD, det är så tabu-belagt att diskutera integrationsfrågor. Nu kanske båda blocken förstår att de måste ta tag i frågan.

2010-09-20 @ 13:05:13
Postat av: Jennie

Jag tror att alliansens politik har hjälpt Sverige genom finanskrisen. Att dra in på utgifter och kostnader har gjort att sossarna har gått på om att han har "stängt ute svaga och behövande" och att det därför är fel politik. När det är finanskris finns inte pengarna, hur gärna man än vill. Hade pengarna funnits så tror jag att alla i Sverige fått en annan bild av alliansen. Det är inte lätt att ta plats som statsminister för första gången och jag tror knappast att det blev lättare när det kort efter att alliansen fått makten blev en stor finanskris. Jag tror och har största förtroende för att Reinfeldt nu ska kunna styra Sverige på ett sätt som passar alla. Tack vare hur alliansen styrde Sverige, hur man prioriterade vart pengarna skulle gå så har man nu pengar kvar att kunna spendera på samhället och "reparera" de saker som folket vart missnöjda med tidigare. Alla i alliansen har föräldrar och de flesta har säkert barn. Jag tror och vet att de tänker gör de bäst för dem omkring sig och jag hoppas att dem snart får upp ögonen för SD och för invandringsfrågorna.

2010-09-20 @ 13:27:20
Postat av: Anonym

Det märks tydligt att du inte funnits i gruppen som påverkats negativt av högerpolitikens vindar under gångna år. På samma vis som du "tackar gudarna" för att Reinfeldt haft makten under de senaste åren finns det nog många som skakar på huvudet åt ditt naiva synsätt. Vänta med att totalt såga Mona Sahlin tills dess du ska söka en utbildning och hamnar sist på listan för att du inte kunnat ta del av det nya meritsystemet, får en sämre utbildning för att alliansen gör om högskoleprogrammen, blir arbetslös och utan a-kassa, står utan hjälp från försäkringskassan, måste börjar betala din egen sjukvård. Listan kan göras lång. Att inte vilja luckra upp det välfärdssystem som Sverige byggt under många år och som gjort oss till ett av världens öppnaste och tryggaste land är inte att vara "insjunkna och inåtvända". Det är att sätta sig emot ett system som vill göra Sverige till en elitistisk stat där man bara får EN chans i livet och sen åker ur systemet. Där man måste vara arbetsför hela livet för att duga som medborgare.

2010-09-20 @ 14:11:27
Postat av: Anonym

sist på listan kommer man ändå om MONA sitter som statsmenister, hennes barn får ju plats utan att ens behöva gå genom systemet? sen kan man alltid skriva 2.0 på ett högskoleprov så klarar man sig fint ändå ;) dessutom är sverige inte längre ett av världens tryggaste länder just pga av att vi är ett så öppet land. Tack.

2010-09-20 @ 14:57:46
Postat av: Jennie

Alliansen gjorde om skolsystemet, visst. Man kan inte längre "taktik-plugga" som många gjorde. Dem valde att läsa stenhårt i vissa ämnen under gymnasiet och sedan läste dem upp dem betygen som dem "bara" fick g-vg i på komvux. Detta ledde till att vi fick sitta och betala studiestöd till dem som ville läsa upp från vg till mvg. Nu kan man endast läsa upp betygen om man har ig. Bra tycker jag eftersom det ger en större chans för alla att söka vidare högskoleutbildningar. Man behöver alltså inte ha mvg i alla ämnen.



Sedan att man får svårare att söka jobb när alliansen har makten? Att söka jobb är i sig ett heltids jobb. Folk verkar tro att det ska räcka med att lämna in ett cv till arbetsförmedlingen och få ett jobb dagen efter? Man måste ut och lämna cv i varenda liten kiosk och gatuhörn som finns. Man måste visa att man finns istället för att sitta hemma och tycka synd om sig själv. Och man kan fortfarande ta hjälp av a-kassa, alfa-kassa osv om man blir arbetslös, vet du ens vad du skriver om?



Jag är FÖR flera åsikter som SD har. Tillexempel så tycker jag att det är helt oacceptabelt att man får livstids fängelse och att det i Sverige innebär 15-20 år. Har man sedan uppfört sig bra så kan man komma ut efter 7-10. Livstid ska vara livstid. Hade någon mördat din mamma/pappa så tror jag nog inte att du hade nöjt dig med ett straff på 10 år? Hur ska det kunna kompensera den livstid som togs ifrån din närstående? Det är bla sådana här frågor som SD driver men det tror jag inte att så många vet om - varför? för att dem har fått noll utrymme i media.

Sedan håller jag med om att Sverige inte längre är ett utav världens tryggaste länder pga att vårt land är så öppet.



Jag tror att många röstar på socialdemokraterna för att det är en vana. Många har föräldrar som är sossar, och vi har växt upp i ett sosse samhälle. Nu tycker jag att vi är mogna nog att utveckla landet i en annan riktning eftersom att sosse samhället uppenbarligen inte fungerade med den politik de drev.

2010-09-20 @ 16:19:08
Postat av: Anonym

Vad gäller SD så har väl de om några fått stort utrymme i media... Och det spelar ingen roll om dom skulle ha ett par frågor där man kan hålla med dem till viss del därför att de är ett OSERIÖST SCHABLONPARTI. Varför ska ett gäng tjommar utan fungerande partiprogram sitta i riksdagen och ta upp platser som kunde gått till vettigare människor? Många av dem som röstar har sökt sig till dem just i invandrarfrågan men inser inte att deras partiprogram är i princip utdömt. Invandringen till Sverige är inte så kostsam som Sverigedemokraterna vill få människor att tro, dessutom förlorar Sverige stora skatteintäkter på att minska invandringen, för tro det eller ej, det är väldigt många av invandrarna som faktiskt jobbar här! SD vill minska eller stoppa invandringen och därmed spara 78 miljoner som de sedan vill använda till äldreomsorg och ökad a-kassa. Men den verkliga siffran som Sverige skulle spara på detta är bara 19 miljoner enligt Svenskt Näringslivs utredningar. De vill också införa allmän värnplikt igen, men vill bara lägga 11,5 miljarder på försvaret under hela mandatperioden. Det räcker inte på långa vägar till allmän värnplikt.Det kostar 24 miljarder per år. Det blir så jävla uppenbart att de här partiet bara försöker fylla ut för att kunna bli ett riksdagsparti när de egentligen bara verkar vara ett gäng låginkomsttagande män som många av dem själva går på bidrag och suttit hemma och byggt upp en fientlighet som är rätt så jävla menlös.

2010-09-20 @ 17:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0